aandacht beweging zelfexpressie en bewustwording

 

Bewegingsoefeningen bij pijn en stressreductie

Tijd: woensdagochtend van 10.00 uur tot 11.30 uur. Plaats: Aldenhof 12-43  emailadres: amevdmast@gmail.com

Mijn oefeningen zijn gericht op het leren omgaan met een te veel aan stress door middel van vriendelijk waarnemen zonder oordeel. Bewustwording van het authentieke deel in je zelf, kan groeien door zorgzame aandacht voor wat je denkt en voor wat je fysiek voelt. Door de bewegingsoefeningen en de eenvoudige meditaties vanuit de mindfulness-wereld regelmatig toe te passen sta je makkelijker en natuurlijker in het leven van alledag en ook in de sociale buitenwereld. Het automatisch handelen en denken maakt plaats voor een wakker en alert aanwezig zijn in het moment.

De bewegingsoefeningen zijn liggend, staand of zittend. Tijdens de bewegingen respecteren we onze grenzen. Het opmerken van ademstagnaties, pijn of andere sensaties zijn daarbij belangrijk signalen.

Iedere bijeenkomst begint met een korte bodyscan. Na de bewegingsoefeningen, 40 minuten, sluiten we af met een korte stiltemeditatie van 15 minuten. Hierin gaan we uit van de natuurlijke ademhaling.  Zonder de situatie anders te willen hebben dan hoe deze op dat moment is, ontstaat langzaam het rustig en bewust aanwezig zijn. 

Ik begeleid een kleine groep. Matjes en dekentjes zijn aanwezig. Een financiële bijdrage is naar vermogen. 

De oefeningen komen uit de westerse mindfulnesswereld  die is ontwikkeld op wetenschappelijke basis door Jon Kabat-Zinn in samenwerking met zijn wetenschappelijke medewerkers (psychologie en fysiotherapie). In 2014 rondde ik mijn opleiding tot mindfulnesstrainer af bij instituut  CIVAS. Voor meer informatie: bel  naar 06-27 12 53 86 of mail amevdmast@gmail.com 

 

Zelfexpressie en bewustwording 

Tijd: Woensdagmiddag na 14.00 uur. Plaats: Aldenhof 12 43  

Voor wie een tijdje begeleiding zoekt op gebied van belemmerende beperkingen die allerlei verschillende oorzaken kunnen hebben wil ik je graag op weg helpen om meer zelfinzicht te vinden. Neem gerust contact met me op via telefoon 06-27125386 of mail naar amevdmast@gmail.com

 

Links: 

Instituut voor mindfulness

Radboud mindfulness: brein en muziek

Mindfulness stressreductie

Boek: Joke Hermsen schreef  ‘Stil de tijd’ 

kalenderteksten: www.voorpositiviteit.nl

***